Zaključci 13. međunarodnog simpozija o kvaliteti
13. međunarodni simpozij o kvaliteti u organizaciji Hrvatskog društva menadžera kvalitete (HDMK) održan je 15. i 16. ožujka 2012. godine u Solinu. Na simpoziju je sudjelovalo oko 150 sudionika iz Hrvatske i inozemstva. Zbornik radova koji prati simpozij sadrži 48 znanstvenih i stručnih radova autora iz 14 zemalja: Albanije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Finske, Kosova, Makedonije, Poljske, Portugala, Rumunjske, Rusije, Slovenije, Srbije, Velike Britanije i Hrvatske. Nakon prezentiranih radova i održanih rasprava, Upravni odbor HDMK formulirao je slijedeće zaključke simpozija:
- Za simpozij je, nakon međunarodne recenzije, prihvaćen najveći broj znanstvenih i stručnih radova do sada, od autora iz najvećeg broja zemalja do sada, što je odraz kvalitete simpozija i jačanja međunarodne suradnje i ugleda HDMK.
- Najviše radova odnosi se na tematsku cjelinu Kvaliteta u obrazovanju, Kvaliteta u proizvodnji i građevinarstvu, Kvaliteta i konkurentnost, Kvaliteta i društvena odgovornost, iz čega se zaključuje da su: obrazovanje, konkurentnost gospodarstva, praktična primjena i kontekst društvene odgovornosti područja koja ispunjenje zahtjeva za kvalitetom vide kao šansu za poboljšanje.
- Problematika energijske učinkovitosti predmet je sve većeg interesa i praktičnog djelovanja. Razlozi tome su: 1) Hrvatska nema dovoljno energenata za svoje potrebe zbog čega ih uvozi, 2) uvoz energenata zahtijeva izdvajanje znatnih financijskih sredstava i 3) u provedbi projekata energijske učinkovitosti vidi se mogućnost pokretanja novog investicijskog ciklusa u Hrvatskoj.
- Problematika profesionalnog stresa kao velikog javno zdravstvenog problema uzrokuje značajne gubitke u gospodarstvu, stavlja se u kontekst društvene odgovornosti i uzdiže na razinu prvorazrednog društveno ekonomskog problema.
- Uloga interneta kao glavnog izvora informacija, medija kojem se najviše vjeruje i medija koji najviše utječe na kreiranje informacija, u odnosu na 2009. godinu u Hrvatskoj značajno raste, dok ostalih medija (televizije, dnevnih novina, radija, časopisa) opada. U tom kontekstu javlja se potreba ocjene i poboljšanja kvalitete i pouzdanosti informacija dobivenih putem interneta.
- Kvaliteta shvaćena kao ispunjenje zahtjeva norme ISO 9001 još nije prodrla u sferu politike.
- Kvaliteta može biti pokretač ozbiljnijeg poboljšanja u sferi, kako materijalne tako i socijalne infrastrukture, kad prestane biti politička deklaracija i postane način života.
- Ispunjenje zahtjeva norme ISO 9001 može značajno poboljšati sustav upravljanja javne uprave (općine, gradovi, županije, ministarstva, ostale državne institucije), u većoj mjeri afirmirati ih kao servis građana, poboljšati kvalitetu usluga za građane i gospodarstvo, povećati produktivnost i konkurentnost hrvatskoga gospodarstva.
- Upravljanje rizicima neizostavni je strukturni element svakog integriranog sustava upravljanja.
- Prije bilo koje ozbiljnije društveno ekonomske reforme potrebno je riješiti moralnu krizu uspostavom sustava vrednota koji ima uporište u: znanju, poštenju, radu, kompetenciji, poslovnoj etici, društvenoj odgovornosti, demokraciji i težnji ka poslovnoj izvrsnosti. Novi sustav vrednota znači doprinos rješavanju krize upravljanja na svim razinama i poboljšanju pozicije Hrvatske na globalnoj ljestvici konkurentnosti.
Okvir za donošenje ovih zaključaka predstavljen je sudionicima 13. međunarodnog simpozija o kvaliteti u Solinu, prilikom zatvaranja simpozija 16.3.2012. godine, a zaključke je usvojio Upravni odbor Hrvatskog društva menadžera kvalitete na 27. sjednici održanoj 29.3.2012. godine u Zagrebu.
Zagreb, 29.3.2012.
Za Upravni odbor HDMK
Dr. sc. Miroslav Drljača
Predsjednik